Proje eğitimleri Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD. konferans salonunda yapılacaktır. Hizmet binamız kapalı alana sahiptir. Bina önünde park alanı ve yeşil alan bulunmaktadır. Bu toplantı salonu 120 m2 (70 kişilik) olup içerisinde masa ve koltuklar ile projeksiyon cihazı, perdesi ve yazı yazabilecek beyaz tahta bulunmaktadır. Ayrıca sunumda kullanılmak üzere bilgisayarlar, ses sistemi ve grafik tabletler de mevcuttur. Ders aralarında çay-kahve ve aperatif ikramların yapılmasına müsait bir alan bu salonun hemen dışında mevcut olup, bu hizmetlerin verilebileceği alt yapı (tuvalet, lavabo vs) da ilgili birimde mevcuttur. Laboratuvar uygulaması içeren dersler ise 70 kişilik uygulama laboratuvarı ve DNA laboratuvarında gerçekleşecektir. Eğitim yapılacak alanda eğitime ayrılan salon haricinde hazır durumda aynı kapasite ve özelliklerde salon ve teçhizatlar mevcuttur (oturma birimleri, projeksiyon, tahta ve ses sistemleri).
Katılımcıların konaklaması üniversiteye 5 dk mesafede bulunan Evliya Çelebi Uygulama Otelinde yapılacak olup sabah kahvaltısı otelde verilecektir. Otel 38 Standart Oda, 2 Suit Oda, 3 Single Oda ve 1 Engelli Odası ile toplamda 45 oda ve 100 yatak kapasitesi ile hizmet vermektedir. Katılımcılarımızın konaklayacağı fiziksel şartlara uygundur (1 yemekhane, 1 lobi, 24 saat sıcak su, doğalgaz ısınma, banyo/ wc, tv.. gibi).
ETKİNLİK PROGRAMI
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Tanışma ve ders içerikleri hakkında bilgilendirme |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: Magnetit , demir oksit ve diğer Manyetik Nanopartiküllerin sentezi ve yüzey modifikasyonları |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: İleri karakterizasyon teknikleri (yüzey ve kimya) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Abdullah TULİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Fatma ULUSAL |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. İlyas GÖNÜL |
|||
DERS KONUSU: Tanışma, Prenatal tanı genel tanımları
|
- DERS KONUSU: Nanopartiküllerin çeşitli organik ve inorganik gruplarla fonksiyonelleştirilmesi, sentez basamakları |
DERS KONUSU: Tasarlanan ve sentezlenen malzemelerin kimyasal yapı belirlemesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Tanışma ve taleplerin toplanması - Prenatal tanıda genel bilgileri verilmesi - Tanının kullanım alanları - Prenatal Tanı gelecek vizyonu - Araştırma odakları |
- DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Mezogözenekli - manyetik - nanopartiküllerin SiO2 - ile kaplanması - -Karboksilik asit - grupları ile kaplanması - - Aldehit grupları ile - kaplanması - - Alkol grupları ile - kaplanması - - Amin grupları ile kaplanması |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -FT-IR analiz ve örnel orumlamalar -NMR analizi ve örnek yorumlamalar Kütle spketroskopisi ve örnek yorumlamalar -Termogravimetrik analiz ve yorumlama -Katı destek yüzey özellikleri
|
|||
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Prenatal Tanı Sonuçları |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Magnetit , demir oksit ve diğer Manyetik Nanopartiküllerin sentezi ve yüzey modifikasyonları |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Modifikasyon sonrası yüzey elemental ve görüntüleme teknikleri deneyimlenmiş örnekler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Abdullah TULİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Fatma ULUSAL |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Fatma ULUSAL |
|||
DERS KONUSU: -Prenatal danışmanlık
|
- DERS KONUSU: Nanopartiküllerin çeşitli organik ve inorganik gruplarla fonksiyonelleştirilmesi, sentez basamakları |
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında özellikle elemental ve görüntüleme tekniklerinden kısaca bahsedilecek, yüzey modifikasyonu yapılmış sentez bileşik ve katı partiküllerin bu tip analizlerinde dikkat edilecek hususlara değinilecektir. Yapılan değerlendirmeler çoğunlukla tecrübe edilmiş örnek arasından seçilecektir. |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Prenatal tanıda karşılaşılan sonuçların tartışması - Gerçek sonuçlar üzerinden değerlendirmeler - Olası preanalitik/postanalitik hatalar - Sonuçlar |
- DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Mezogözenekli - manyetik - nanopartiküllerin SiO2 - ile kaplanması - -Karboksilik asit - grupları ile kaplanması - - Aldehit grupları ile - kaplanması - - Alkol grupları ile - kaplanması - - Amin grupları ile kaplanması |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Görüntüleme teknolojileri -Görüntüleme teknolojilerinde analiz belirleme -Sem analizi ve örnek yorumları -Tem çeşit ve analizleri -EDX analizi ve yorumlamaları -XRD analizi ve uzaysal geometriler, yorum ve örnekler |
|||
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Moleküler prenatal tanı: modern teknolojilerin etkisi |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Nano çiçeklerin (nanoflower) klinik tanıdaki potansiyeli ve uygulamaları |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Kişiselleştirilmiş bakıma yönelik prenatal ve postnatal genetik testler: Non-invaziv perinatal testler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör.Dr. Ebru Dündar YENİLMEZ
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Nalan ÖZDEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör.Dr. Ebru Dündar YENİLMEZ
|
|||
DERS KONUSU: Rekombinant DNA Teknolojisi
|
DERS KONUSU: Nanoçiçeklerin sentezi, nanoçiçeklerin kullanım avantajları ve kullanım alanları hakkında bilgi verilecektir. |
DERS KONUSU: Klinik tanıda kişiselleştirilmeye çalışılan non invasiv testler |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başlangıçta prenatal tanı, metabolik bozuklukların tanısıyla sınırlıydı ve amniyotik sıvıdaki enzim seviyelerinin test edilmesine bağlıydı. Bu teknolojinin gelişmesiyle birlikte rekombinant DNA teknolojisi sayesinde 1970'lerin sonlarında bazı genetik bozukluklar için moleküler tanı mümkün hale gelmiştir.
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Hibrit nanoçiçek nedir? -Biyomoleküllerin immobilizasyonunda önemi nedir? - Hibrit nanoçiçekler nasıl sentezlenir? - Hibrit nanoçiçeklerin oluşum mekanizması nasıldır? - Hibrit nanoçiçek çeşitleri nelerdir? - Manyetik hibrit nanoçiçekler ve kullanım alanları nelerdir? |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Non-invaziv prenatal testlerin ve genomik dizilemenin doğum sonrası yenidoğan taramasına dahil edilmesinin perinatal bakımı iyi yönde dönüştürdüğü belirlenmiştir. Doğum öncesi ve yenidoğan taraması bu testlerin doğruluğunu artırarak erken müdahalelere ve kişiselleştirilmiş tedavilere olanak sağlamaktadırlar. Doğumdan önce non-invaziv prenatal test ve doğumdan sonra tükürük örneği bazlı yenidoğan genomik dizileme, toplu olarak non-invaziv perinatal test olarak adlandırılabilir |
|||
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Non-invaziv prenatal testler: prenatal tanıda devrim niteliğinde bir yolculuk |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Geliştirilen yapıların hücresel uygulamaları, nanotabanlı kitlerin tasarlanması, geliştirilmesine yönelik literatür araştırmaları |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Laboratuvar uygulaması Schiff bazı örnek uygulaması (U) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ebru Dündar YENİLMEZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr.Üyesi Ümit YAŞAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. İlyas GÖNÜL |
|||
DERS KONUSU: Prenatal tanı ve non invasiv test gelişimindeki güncel durumlar |
DERS KONUSU: Sentezlenen nano tabanlı moleküllerin klinik öncesi hücresel uygulamaları ve araştırmada güncel vizyonu |
DERS KONUSU: Salen ligantları |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Non-invaziv prenatal testler (NIPT), kalıtsal hastalıkların insidansını ve prevalansını azaltmak amacıyla genetik anormallikleri ve durumları tespit etmek için prenatal tanı alanını sürekli olarak geliştiren öncü tekniklerdir. NIPT, çoğunlukla trizomi 21 olmak üzere yaygın otozomal anöploidiler ve çeşitli monojenik bozukluklar için tercih edilen bir yöntem olmaya devam etmektedir |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Sentezlenen partiküllerin kimyasal/fiziksel özellikleri ve klinik tanıda beklentiler -Hücre hatlarında deneme ve sitotoksisite test anlayışı -Sensöz ve assay’larde kullanım potansiyeli, -Nano tabanlı kişiye özgün non invasiv tanı kitleri geliştirmeye örnekler
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Salen kompleks geometrileriden bahsedilecek -Salen ligantı sentezlenmesi gösterilecektir.
|
|||
13:00 -13:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Moleküler tanıda olası değişimler ve kullanılan teknikler |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Geliştirilen yapıların hücresel uygulamaları, nanotabanlı kitlerin tasarlanması, geliştirilmesine yönelik literatür araştırmaları (ders devamı) |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Manyetik nanopartikül laboratuvar sentezi (U) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Kezban KARTLAŞMIŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr.Üyesi Ümit YAŞAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL |
|||
DERS KONUSU: - -Tanıda kullanılabilmesi düşünülen teknikler |
DERS KONUSU: Sentezlenen nano tabanlı moleküllerin klinik öncesi hücresel uygulamaları ve araştırmada güncel vizyonu |
DERS KONUSU: Sağlık sektöründe tanı amaçlı kulanılan ve modifiye edilen manyetik nanopartiküllerin sentezlenmesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Prenatal tanı literatüründe kullanılması/geliştirilmesi planlanan invasiv/non invasiv teknik geliştirme çalışmalarına bakış -Araştırmalarda moleküler tanı çalışmalarının çözümlenmesi -Kullanılan teknik ve mototlara bakış - Nanoyapıların fiziksel ve kimyasal avantajları -Nanoyapıların kullanımı ile yeni tanı kitleri ve araçlarının sonuçları -Tanıda elektro etkileşim, sensörler ve nano tabanlı yüzeyler --Tanıda kullanılma potansiyeline sahip geçiş metalleri, kompleksler ve bileşikler (schiff bazı) |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Sentezlenen partiküllerin kimyasal/fiziksel özellikleri ve klinik tanıda beklentiler -Hücre hatlarında deneme ve sitotoksisite test anlayışı -Sensöz ve assay’larde kullanım potansiyeli, -Nano tabanlı kişiye özgün non invasiv tanı kitleri geliştirmeye örnekler
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Mezogözenekli manyetik nanopartiküllerin sentezi, -Demir oksit manyetik nanopartiküllerin sentezi, -Yüzey modifikasyonları gösterilecektir. |
|||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Moleküler tanıda olası değişimler ve kullanılan teknikler (Dersin devamı) |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Prenatal Tanı: Elektrokimyada ve diş, tıp, medikal alanlarda moleküler tanı |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Prenatal Tanı Uygulama (U) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Kezban KARTLAŞMIŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim üyesi Umut KÖKBAŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Abdullah TULİ |
|||
DERS KONUSU: -Tanıda kullanılabilmesi düşünülen teknikler |
DERS KONUSU: Elektokimyada kullnımı ve moleküler tanı yaklaşımı (biyosensörler) önemi |
DERS KONUSU: Prenatal tanı laboratuvar çalışması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Prenatal tanı literatüründe kullanılması/geliştirilmesi planlanan invasiv/non invasiv teknik geliştirme çalışmalarına bakış -Araştırmalarda moleküler tanı çalışmalarının çözümlenmesi -Kullanılan teknik ve mototlara bakış - Nano yapıların fiziksel ve kimyasal avantajları -Nanoyapıların kullanımı ile yeni tanı kitleri ve araçlarının sonuçları -Tanıda elektro etkileşim, sensörler ve nano tabanlı yüzeyler -Tanıda kullanılma potansiyeline sahip geçiş metalleri, kompleksler ve bileşikler (schiff bazı) |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Elektrokimya - Elektrokimya ve nano yapıların stabilizasyonda kullanımı - Elektrot tasarlamada gruplar-kararlılık - Tanıda uygulama örnekleri |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD.’da (DNA lab.) prenatal uygulamasının yapılması ve katılımcılarla interaktif değerlendirme/danışmanlığı |
|||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Salen bileşikleri ve geçiş metal komplekslerinin sentezi, karakterizasyonu ve SOD enzim aktivitesine etkileri |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Nano yapılarla kararlılığığı sağlanan BiyoSensör laboratuvar Uygulaması (U) |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Prenatal Tanı Uygulama (U) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. İlyas GÖNÜL
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Umut KÖKBAŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Abdullah TULİ |
|||
DERS KONUSU: -Bazal katı destek yüzeyleri ve analiz metotları, enzim aktivitesi
|
DERS KONUSU: Nao yapılarının kullanımı ile SPE Karbon elektrot yüzeyinin stabilizasyonu, antikor immobilizasyonu ve değerlendirme uygulaması |
DERS KONUSU: Prenatal tanı laboratuvar çalışması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Genel sentez yöntemleri -Süperoksit dismutaz enzim aktivitesi, -Diğer enzim çeşitleri ve antioksidan etkiler |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Elektrot kararlılığı mıknatıs, partikül metodu laboratuvar uygulaması - Moleküler işlevselliğin ölçülmesi gösterilmesi - Tarama, belirleme, değerlendirme - Prenatal tanıda kullanımı |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD.’da (DNA lab.) prenatal uygulamasının yapılması ve katılımcılarla interaktif değerlendirme/danışmanlığı |
|||
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Günümüzde sağlık, fen ve veterinerlikte tanı ve immobilizasyon |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Laboratuvar uygulaması (nanoçiçek) sentezi (U) |
|
DERS ADI: Prenatal Tanı Uygulama (U) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ümit YAŞAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Nalan ÖZDEMİR
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Abdullah TULİ |
|||
DERS KONUSU: -Laboratuvar tanı tekniklerinin geliştirilmesinde kullanılan stabilizasyon/ immobilizasyon metotları |
DERS KONUSU: Laboratuvar şartlarında klinik tanıda kullanılma potansiyeline sahip nanoçiçek (nanoflower) deneyi
|
DERS KONUSU: Prenatal tanı laboratuvar çalışması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Moleküler tanıda nanoteknolojik yapılar, - Kimyasal gruplar ve nano/organik ara yüz stabilizasyon teknikleri nin önemi - Tanı haricinde kullanılma potansiyelleri - Yapay doku oluşturma ve analiz sonuçları |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Uygulamalı olarak manyetik hibrit nanoçiçek sentezi gerçekleştirilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD.’da (DNA lab.) prenatal uygulamasının yapılması ve katılımcılarla interaktif değerlendirme/danışmanlığı |
|||
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |